Intellektuell stimulans

Om någon undrar var jag håller hus så spelar jag fortfarande Final Fantasy XIV. Varför spelar man Final Fantasy XIV?

Därför.

Det är förövrigt jag som står för pungsparkarna höger.

5 reaktioner på ”Intellektuell stimulans

    • Jo tack, expansionen var bra, händer rätt mycket med klasserna de tio sista levlarna och det finns mycket att göra än. De fyller på med innehåll i patcher vartefter så det händer grejer

  1. Spelar du fortfarande? Visst är det så att man måste spela hela grundspelet innan man kan ge sig på Heavensward? Man får ingen levelboost så att man kan hoppa rakt påt’? Är lite småsugen på att lägga ner halva mitt liv i ett MMO nämligen. Tack för en fantastiskt bra skriven blogg!

    • Japp, jag spelar än. Om du är intresserad av FF kan du köpa spelet utan expansionen till att börja med och se om det är nåt för dig. Du kommer inte få tillgång till nya innehållet förrän level 50 ändå, maxlevel innan expansionen släpptes. Det enda du får ut av att köpa expansionen från start är att du kan skapa en karaktär av den nya rasen. Ingen levelboost, däremot kan du joina nån guild som håller igång en xp-boost som ger en hel del extra xp. Sen finns alltid trefvliga spelare såsom jag själv som kan berätta för dig hur du levlar effektivt. I och med att man kan levla alla klasser på en och samma karaktär är det många rävar som kan levla nån annan klass tillsammans med nya spelare också. Sympatilevla som jag kallar det 🙂

    • Glömde säga att det finns en trial på 14 dagar så man kan testa spelet gratis. Dock är man rätt begränsad och kan varken ha vänner eller joina en guild under tiden. Spelet i sig kostar runt hundralappen har jag för mig och då ingår en månads spelande, så det är inte fasligt dyrt att köpa. Subscription-kostnaden ligger sedan runt en hundring.

Kommentera

